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portada Mind and Morality: An Examination of Hume's Moral Psychology (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
1996
Idioma
Inglés
N° páginas
274
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9788491489153
N° edición
1

Mind and Morality: An Examination of Hume's Moral Psychology (en Inglés)

John Bricke (Autor) · Clarendon Press · Tapa Dura

Mind and Morality: An Examination of Hume's Moral Psychology (en Inglés) - John Bricke

Libro Nuevo

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Reseña del libro "Mind and Morality: An Examination of Hume's Moral Psychology (en Inglés)"

This book is a penetrating study of the theory of mind and morality that Hume developed in his Treatise of Human Nature and other writings. Hume rejects any conception of moral beliefs and moral truths. He understands morality in terms of distinctive desires and other sentiments that arise through the correction of sympathy. Hume's theory presents a powerful challenge to recent cognitivist theories of moral judgement, Bricke argues, and suggests significant limitations to recent conventionalist and contractarian accounts of morality's content.

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