CELEBREMOS EL MES DE LAS MADRES CON DESCUENTOS Y ENVÍO GRATIS   Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada Melanie Klein: Early Analysis, Play, and the Question of Freedom (Springerbriefs on key Thinkers in Education) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2015
Idioma
Inglés
N° páginas
112
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9783319260839
N° edición
1

Melanie Klein: Early Analysis, Play, and the Question of Freedom (Springerbriefs on key Thinkers in Education) (en Inglés)

Deborah P. Britzman (Autor) · Springer · Tapa Blanda

Melanie Klein: Early Analysis, Play, and the Question of Freedom (Springerbriefs on key Thinkers in Education) (en Inglés) - Deborah P. Britzman

Libro Nuevo

$ 1,298.01

$ 2,163.35

Ahorras: $ 865.34

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 55 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 27 de Mayo y el Viernes 07 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Melanie Klein: Early Analysis, Play, and the Question of Freedom (Springerbriefs on key Thinkers in Education) (en Inglés)"

This volume introduces the psychoanalyst Melanie Klein to the general field of education and traces her theories of mental life as an emotional situation, through to problems of self/other relations in our own time. The case is made for Klein’s relevance and the difficulties her theories pose to the activities of learning and pedagogical relation.  Klein’s vocabulary―the paranoid/schizoid and depressive positions, phantasy, object relations, projective identification, anxiety, envy, and the urge for reparation and gratitude― are discussed in terms of their evolution and the designs of her main questions, all stemming from the problem of inhibition. Her contribution to an understanding of symbolization and the shift from concrete thinking to greater freedom of mind is analyzed. The essay develops the following questions: why is learning an emotional situation?  How did Klein’s life and larger history influence her views? What are her central theories of mental life? Why did Klein focus on anxiety and phantasies as making up the life of the mind? What is object relations theory? And, what does Klein’s model of the self proffer to contemporary education in schools and in universities?

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes