EL HOSTSALE YA ESTÁ AQUÍ - HASTA 80% DCTO Y ENVÍO GRATIS   Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada Mathematics And The Body: Material Entanglements In The Classroom (learning In Doing: Social, Cognitive And Computational Perspectives) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2014
Idioma
Inglés
N° páginas
284
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
23.1 x 15.2 x 2.0 cm
Peso
0.50 kg.
ISBN13
9781107039483

Mathematics And The Body: Material Entanglements In The Classroom (learning In Doing: Social, Cognitive And Computational Perspectives) (en Inglés)

Nathalie Sinclair (Autor) · Elizabeth de Freitas (Autor) · Cambridge University Press · Tapa Dura

Mathematics And The Body: Material Entanglements In The Classroom (learning In Doing: Social, Cognitive And Computational Perspectives) (en Inglés) - de Freitas, Elizabeth ; Sinclair, Nathalie

Libro Nuevo

$ 2,235.83

$ 3,726.38

Ahorras: $ 1,490.55

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 50 unidades
Origen: España (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 04 de Junio y el Miércoles 12 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Mathematics And The Body: Material Entanglements In The Classroom (learning In Doing: Social, Cognitive And Computational Perspectives) (en Inglés)"

This book explores alternative ways to consider the relationship between mathematics and the material world. Drawing on the philosophy of Gilles Châtelet and the post-humanist materialism of Karen Barad, the authors present an "inclusive materialist" approach to studying mathematics education. This approach offers a fresh perspective on human and nonhuman bodies, challenging current assumptions about the role of the senses, language, and ability in teaching and learning mathematics. Each chapter provides empirical examples from the classroom that demonstrate how inclusive materialism can be applied to a wide range of concerns in the field. The authors analyze recent studies on students' gestures, expressions, and drawings in order to establish a link between mathematical activity and mathematical concepts. Mathematics and the Body expands the landscape of research in mathematics education and will be an essential resource for teachers, students, and researchers alike.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes