¡PAPÁ TAMBIÉN LEE LIBROS HASTA 70% OFF + ENVÍO GRATIS!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada Language and Institutional Identity in the Post-Apartheid South African Higher Education: Perspectives on Policy and Practice (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
161
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
23.4 x 15.6 x 1.1 cm
Peso
0.43 kg.
ISBN13
9783030859602

Language and Institutional Identity in the Post-Apartheid South African Higher Education: Perspectives on Policy and Practice (en Inglés)

Makalela, Leketi (Autor) · Springer · Tapa Dura

Language and Institutional Identity in the Post-Apartheid South African Higher Education: Perspectives on Policy and Practice (en Inglés) - Makalela, Leketi

Libro Nuevo

$ 3,591.54

$ 6,530.08

Ahorras: $ 2,938.53

45% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 06 de Agosto y el Lunes 19 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Language and Institutional Identity in the Post-Apartheid South African Higher Education: Perspectives on Policy and Practice (en Inglés)"

This book examines the intersections between education, identity formation, and language in post-apartheid South Africa with specific attention to higher education. It does so against the backdrop of the core argument that the sector plays a critical role in shaping, (re)producing and perpetuating sectoral, class, sub-national and national identities, which in turn, in the peculiar South African setting, are almost invariably analogous with the historical fault lines determined and dictated by language as a marker of ethnic and racial identity. The chapters in the book grapple with the nuances related to these intersections in the understanding that higher education language policies - overt and/or covert - largely structure institutional cultures, or what has been described as curriculum in higher education institutions. Together, the chapters examine the roles played by higher education, by language policies, and by the intersections of these policies and ethnolinguistic identities in either constructing and perpetuating, or deconstructing ethnolinguistic identities upon which the sector was founded. The introductory chapter lays out the background to the entire book with an emphasis on the policy and practice perspectives on the intersections. The middle chapters describe the so-called "White Universities", "Black Universities" and "Middle-Man Minorities Universities". The final chapter maps out future directions of the discourses on language and identity formation in South Africa's higher education.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes