Hot DAYS en Buscalibre hasta 70% dcto y envío gratis   Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada John Dewey and the Lessons of art (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2000
Idioma
Inglés
N° páginas
224
Encuadernación
Tapa Blanda
Peso
0.70
ISBN
0300082894
ISBN13
9780300082890

John Dewey and the Lessons of art (en Inglés)

Philip W. Jackson (Autor) · Yale University Press · Tapa Blanda

John Dewey and the Lessons of art (en Inglés) - Philip W. Jackson

Libro Nuevo

$ 893.15

$ 1,623.91

Ahorras: $ 730.76

45% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 51 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 12 de Junio y el Martes 25 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "John Dewey and the Lessons of art (en Inglés)"

What do the arts have to teach us about how to live our lives? How can teachers use art's "lessons" to improve their teaching? This provocative book examines John Dewey's thinking about the arts and explores the practical implications of that thinking for educators. Philip W. Jackson draws on Art as Experience, the philosopher's only book on the subject, and less well-known observations scattered throughout Dewey's writings to consider the nature and power of art and its relation to education. For those unacquainted with Dewey's thought as well as for Dewey specialists, this book provides rich insights into how the arts might inform educational practice. Jackson introduces the basics of Dewey's aesthetic theory and then looks at the ways in which single works of art can profoundly affect the individuals who either make them or come to them as readers, listeners, or spectators. He considers the experiences of many writers-music and art critics, authors of self-help books, poets, and philosophers-to explore the transformative power of the experience of art. In a concluding chapter on the educational relevance of Dewey's views, the author focuses on two instances of flawed educational practice, showing how a more conscientious application of Dewey's view of the arts could have improved the learning experience.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes