¡MILES DE LIBROS CON DESCUENTOS, ENVÍO GRATIS Y MÁS!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada Inside the Mathematics Class: Sociological Perspectives on Participation, Inclusion, and Enhancement (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
341
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
23.4 x 15.6 x 1.9 cm
Peso
0.49 kg.
ISBN13
9783030077129

Inside the Mathematics Class: Sociological Perspectives on Participation, Inclusion, and Enhancement (en Inglés)

Gellert, Uwe ; Knipping, Christine ; Straehler-Pohl, Hauke (Autor) · Springer · Tapa Blanda

Inside the Mathematics Class: Sociological Perspectives on Participation, Inclusion, and Enhancement (en Inglés) - Gellert, Uwe ; Knipping, Christine ; Straehler-Pohl, Hauke

Libro Nuevo

$ 2,659.24

$ 4,432.07

Ahorras: $ 1,772.83

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 86 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 12 de Agosto y el Viernes 23 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Inside the Mathematics Class: Sociological Perspectives on Participation, Inclusion, and Enhancement (en Inglés)"

This volume is a forward-looking intersection of Sociological perspectives on mathematics classrooms and socio-political perspectives on mathematics education. The first perspective has generated a substantial body of knowledge in the mathematics education. Interactionist research has deepened our understanding of interaction processes, socio-mathematical norms and the negotiation of meaning, generating a 'micro-sociology' or a 'micro-ethnography' of the mathematics classroom. More recently, socio-political perspectives on mathematics education interrelate educational practices in mathematics with macro-social issues of social equity, class, and race and with the policies that regulate institutionalized mathematics education. This book documents, strings together and juxtaposes research that uses ethnographical classroom data to explain, on the one hand, how socio-political issues play out in the mathematics class. On the other hand, it illuminates how class, race etc. affect the micro-sociology of the mathematics classroom. The volume advances the knowledge in the field by providing an empirical grounding of socio-political research on mathematics education, and it extends the frame in which mathematical classroom cultures are conceived.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes