¡PAPÁ TAMBIÉN LEE LIBROS HASTA 70% OFF + ENVÍO GRATIS!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada Inquiry-Based Learning for Science, Technology, Engineering, and Math (Stem) Programs: A Conceptual and Practical Resource for Educators: 4 (Innovations in Higher Education Teaching and Learning) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2015
Idioma
Inglés
N° páginas
360
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9781784418502

Inquiry-Based Learning for Science, Technology, Engineering, and Math (Stem) Programs: A Conceptual and Practical Resource for Educators: 4 (Innovations in Higher Education Teaching and Learning) (en Inglés)

Patrick Blessinger (Autor) · Emerald Group Publishing Limited · Tapa Dura

Inquiry-Based Learning for Science, Technology, Engineering, and Math (Stem) Programs: A Conceptual and Practical Resource for Educators: 4 (Innovations in Higher Education Teaching and Learning) (en Inglés) - Patrick Blessinger

Libro Nuevo

$ 4,380.14

$ 7,963.89

Ahorras: $ 3,583.75

45% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 56 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 01 de Julio y el Viernes 12 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Inquiry-Based Learning for Science, Technology, Engineering, and Math (Stem) Programs: A Conceptual and Practical Resource for Educators: 4 (Innovations in Higher Education Teaching and Learning) (en Inglés)"

Inquiry-based learning (IBL) is a learner-centered active learning environment where deep learning is cultivated by a process of inquiry owned by the learner. It has roots in a constructivist educational philosophy and is oriented around three components: 1) exploration and discovery (e.g. problem-based learning, open meaning-making), 2) authentic investigations using contextualized learning (e.g. field studies, case studies), and 3) research-based approach (e.g. research-based learning, project-based learning). IBL begins with an authentic and contextualized problem scenario where learners identify their own issues and questions and the teacher serves as guide in the learning process. It encourages self-regulated learning because the responsibility is on learners to determine issues and research questions and the resources they need to address them. This way learning occurs across all learning domains. This volume covers many issues and concepts of how IBL can be applied to STEM programs. It serves as a conceptual and practical resource and guide for educators, offering practical examples of IBL in action and diverse strategies on how to implement IBL in different contexts.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes