menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada Huron, d: Voice Leading - the Science Behind a Musical art (The mit Press) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2016
Idioma
Inglés
N° páginas
272
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
22.9 x 15.2 x 1.5 cm
Peso
0.43 kg.
ISBN13
9780262537384

Huron, d: Voice Leading - the Science Behind a Musical art (The mit Press) (en Inglés)

David Huron (Autor) · MIT Press · Tapa Blanda

Huron, d: Voice Leading - the Science Behind a Musical art (The mit Press) (en Inglés) - Huron, David

Libro Nuevo

$ 853.72

$ 1,422.86

Ahorras: $ 569.14

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 50 unidades
Origen: España (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 27 de Junio y el Viernes 05 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Huron, d: Voice Leading - the Science Behind a Musical art (The mit Press) (en Inglés)"

An accessible scientific explanation for the traditional rules of voice leading, including an account of why listeners find some musical textures more pleasing than others.Voice leading is the musical art of combining sounds over time. In this book, David Huron offers an accessible account of the cognitive and perceptual foundations for this practice. Drawing on decades of scientific research, including his own award-winning work, Huron offers explanations for many practices and phenomena, including the perceptual dominance of the highest voice, chordal-tone doubling, direct octaves, embellishing tones, and the musical feeling of sounds "leading" somewhere. Huron shows how traditional rules of voice leading align almost perfectly with modern scientific accounts of auditory perception. He also reviews pertinent research establishing the role of learning and enculturation in auditory and musical perception.Voice leading has long been taught with reference to Baroque chorale-style part-writing, yet there exist many more musical styles and practices. The traditional emphasis on Baroque part-writing understandably leaves many musicians wondering why they are taught such an archaic and narrow practice in an age of stylistic diversity. Huron explains how and why Baroque voice leading continues to warrant its central pedagogical status. Expanding beyond choral-style writing, Huron shows how established perceptual principles can be used to compose, analyze, and critically understand any kind of acoustical texture from tune-and-accompaniment songs and symphonic orchestration to jazz combo arranging and abstract electroacoustic music. Finally, he offers a psychological explanation for why certain kinds of musical textures are more likely to be experienced by listeners as pleasing.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes