Por si no era suficiente, ¡Aprovecha 10% Dcto EXTRA! con el código dHS10BL  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada Highpoints: Study of Melodic Peaks (Studies in Criticism & Theory of Music) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
1997
Idioma
Inglés
N° páginas
200
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9780812234053

Highpoints: Study of Melodic Peaks (Studies in Criticism & Theory of Music) (en Inglés)

Zohar Eitan (Autor) · University Of Pennsylvania Press · Tapa Dura

Highpoints: Study of Melodic Peaks (Studies in Criticism & Theory of Music) (en Inglés) - Zohar Eitan

Libro Nuevo

$ 1,649.96

$ 2,999.92

Ahorras: $ 1,349.96

45% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 85 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 07 de Junio y el Jueves 20 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Highpoints: Study of Melodic Peaks (Studies in Criticism & Theory of Music) (en Inglés)"

In Highpoints Zoltan Eitan investigates a universal melodic phenomenon—the melodic peak—in Western repertories ranging from eighteenth-century Galant music to twentieth-century Expressionism. Using "hard" statistical analysis, Eitan examines the rhythmic, melodic, harmonic, and dynamic configurations associated with contour peaks in the music of Haydn, Chopin, and Berg, three composers of decidedly different t musical casts. This empirical examination serves as a starting point in Eitan's exploration of the structural and expressive functions of melodic shape in these diverse bodies of music.Melodic contour has received increasing attention from psychologists, music theorists, and ethnomusicologists partially because, unlike functional tonal relationships, it is a universal facet of auditory patterning and may be strongly related to primeval, "natural" aspects of perception. By focusing on this elemental aspect, rather than on pitch syntax or conventional form, the author provides fresh insights into the work of the individual composers he discusses as well as an innovative approach to broad issues of musical style and style change. Highpoints concludes with a discussion, drawing on empirical findings, of melodic gesture and syntax as distinct, independent dimensions of style, style boundaries, and style change.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes