Hot DAYS en Buscalibre hasta 70% dcto y envío gratis   Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada From Text to Hypertext: Decentering the Subject in Fiction, Film, the Visual Arts, and Electronic Media (Penn Studies in Contemporary American Fiction) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
1998
Idioma
Inglés
N° páginas
188
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9780812216776

From Text to Hypertext: Decentering the Subject in Fiction, Film, the Visual Arts, and Electronic Media (Penn Studies in Contemporary American Fiction) (en Inglés)

Silvio Gaggi (Autor) · University Of Pennsylvania Press · Tapa Blanda

From Text to Hypertext: Decentering the Subject in Fiction, Film, the Visual Arts, and Electronic Media (Penn Studies in Contemporary American Fiction) (en Inglés) - Silvio Gaggi

Libro Nuevo

$ 692.48

$ 1,259.06

Ahorras: $ 566.57

45% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 71 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 13 de Junio y el Miércoles 26 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "From Text to Hypertext: Decentering the Subject in Fiction, Film, the Visual Arts, and Electronic Media (Penn Studies in Contemporary American Fiction) (en Inglés)"

It is a tenet of postmodern writing that the subject--the self--is unstable, fragmented, and decentered. One useful way to examine this principle is to look at how the subject has been treated in various media in the premodern, modern, and postmodern eras. Silvio Gaggi pursues this strategy in From Text to Hypertext, analyzing the issue of subject construction and deconstruction in selected examples of visual art, literature, film, and electronic media. Gaggi concentrates on a few paradigmatic works in each chapter; he contrasts van Eyck's Wedding of Arnolfini with the photography of Cindy Sherman and Barbara Kruger; examines fiction that centers on an elusive subject in works by Conrad, Faulkner, and Calvino; and explores the ability of such films as Coppola's One from the Heart and Altman's The Player to emancipate the subject through cinematography and editing. In considering electronic media, Gaggi takes his argument to an entirely new level. He focuses on computer-controlled media, specifically examples of hypertextual fiction by Michael Joyce and Stuart Moulthrop. Besides recognizing how the computer has enabled artists to create works of fiction in which readers themselves become decentered, Gaggi also observes the impact of literature created on computer networks, where even the limitations of CD-ROM are lifted and the notion of individual authorship may for all practical purposes be lost.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes