CELEBREMOS EL MES DE LAS MADRES CON DESCUENTOS Y ENVÍO GRATIS   Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada Fighting Fake News: Teaching Students to Identify and Interrogate Information Pollution (Corwin Literacy) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
264
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9781071854655
N° edición
1

Fighting Fake News: Teaching Students to Identify and Interrogate Information Pollution (Corwin Literacy) (en Inglés)

Jeffrey D. Wilhelm Michael W. Smith Hugh Kesson Deborah Appleman (Autor) · Corwin · Tapa Blanda

Fighting Fake News: Teaching Students to Identify and Interrogate Information Pollution (Corwin Literacy) (en Inglés) - Jeffrey D. Wilhelm Michael W. Smith Hugh Kesson Deborah Appleman

Libro Nuevo

$ 404.39

$ 808.78

Ahorras: $ 404.39

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 22 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 24 de Mayo y el Lunes 03 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Fighting Fake News: Teaching Students to Identify and Interrogate Information Pollution (Corwin Literacy) (en Inglés)"

Critical thinking and online reading need to go hand in hand--but they often don't. Students click, swipe, and believe because they don't know how to do otherwise. At times, so do we. And that's a problem. Fighting Fake News combats this challenge by helping you model how to read, myth-bust, truth-test, and respond in ways that lead to wisdom rather than reactivity. No matter what content you teach, the lessons showcased here provide engaging, collaborative reading and discussion experiences so students can: Notice how teacher and peers read digital content, to be mindful of how various reading pathways influence perception Identify the author background, the website sponsor, and other evidence that help set a piece in context Stress-test the facts by evaluating news sources, reading laterally, and other critical reading strategies Use "Reader's Rules of Notice" to learn to identify common rhetorical devices used to influence the reader Be aware of how for-profit social media platforms feed on our responses to narrow rather than widen our reading landscape We are still in the wild west era of the digital age, scrambling to impart a safer, ethical framework for evaluating information. Thankfully, it distills to one mission: teach students (and ourselves) how to think critically, and we will forever have the tools to fight fake news.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes