¡PAPÁ TAMBIÉN LEE LIBROS HASTA 70% OFF + ENVÍO GRATIS!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada Enter the Undead Author: Intellectual Property, the Ideology of Authorship, and Performance Practices Since the 1960s (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
172
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
22.9 x 15.2 x 1.0 cm
Peso
0.26 kg.
ISBN13
9781683931607

Enter the Undead Author: Intellectual Property, the Ideology of Authorship, and Performance Practices Since the 1960s (en Inglés)

George Pate (Autor) · Fairleigh Dickinson University Press · Tapa Blanda

Enter the Undead Author: Intellectual Property, the Ideology of Authorship, and Performance Practices Since the 1960s (en Inglés) - Pate, George

Libro Nuevo

$ 1,374.20

$ 2,498.55

Ahorras: $ 1,124.35

45% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 74 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 06 de Agosto y el Lunes 19 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Enter the Undead Author: Intellectual Property, the Ideology of Authorship, and Performance Practices Since the 1960s (en Inglés)"

Many narratives of theater history suggest that the 1960s marked the start of a turning away from traditional, script-based, playwright-centric production practices. Literary studies in this period began exploring the concept of the "death of the author" along similar lines. But the author refused to die quietly, and authorship reasserts itself in even revolutionary and avant-garde theaters throughout the latter half of the twentieth century. The model of authorship--valorizing individuality, ownership, and originality--serves to maintain traditional modes of production that reproduce and uphold dominant ideologies even when the products created by those modes of production claim to buck tradition or run counter to cultural currents. This ideology of authorship plays a part in playwrights shutting down productions of their own plays, in the privileging of individual authorship over joint authorship even in collaborative genres, and in the insistence on originality even in performance traditions rooted in a shared repertoire. This tension between the theoretical death of the author and the growth of actual authors' abilities to control access to and even in some cases interpretations of their work exposes the deftness with which dominant ideologies and their attendant modes of production can repurpose the aesthetics of even countercultural or revolutionary movements in theater.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes