Por si no era suficiente, ¡Aprovecha 10% Dcto EXTRA! con el código dHS10BL  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada Cultural Appropriation in Fashion and Entertainment (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2022
Idioma
Inglés
N° páginas
240
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
23.1 x 15.2 x 1.5 cm
Peso
0.52 kg.
ISBN13
9781350170551

Cultural Appropriation in Fashion and Entertainment (en Inglés)

Yuniya Kawamura (Autor) · Jung-Whan Marc de Jong (Autor) · Bloomsbury Visual Arts · Tapa Blanda

Cultural Appropriation in Fashion and Entertainment (en Inglés) - Kawamura, Yuniya ; Jong, Jung-Whan Marc de

Libro Nuevo

$ 489.70

$ 979.41

Ahorras: $ 489.70

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 50 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 04 de Junio y el Miércoles 12 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Cultural Appropriation in Fashion and Entertainment (en Inglés)"

Is it ever appropriate to "borrow" culturally inspired ideas? Who has ownership over intangible culture? What role does power inequality play? These questions are often at the center of heated public debates around cultural appropriation, with new controversies breaking seemingly every day. Cultural Appropriation in Fashion and Entertainment offers a sociological perspective on the debate, exploring appropriation of cultures embedded in race, ethnicity, class, sexuality, and religion in entertainment as well as the clothing, textiles, jewelry, accessories, hairstyles, and tattoos we wear. Case studies are drawn from K-pop, Bollywood dance, J-pop, Bhangra music, Jamaican reggae, hip hop and EDM fashion to explore how, when, and why cultural borrowing or appreciation can become cultural appropriation. There's also discussion of subcultural territories that extend beyond geography, race and ethnicity, such as cosplay and LGBTQI+ communities. By providing a range of global perspectives on the adoption, adaptation, and application of both tangible and intangible cultural objects, Kawamura and de Jong help move the conversation beyond simply criticizing designers and creators to encourage nuanced discussion and raise awareness of diverse cultures in the creative industries.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes