¡PAPÁ TAMBIÉN LEE LIBROS HASTA 70% OFF + ENVÍO GRATIS!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada Considering Deweyan Cultural Naturalism as a Philosophy of Art(s) Education: Restoring Continuity (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
154
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
23.4 x 15.6 x 1.1 cm
Peso
0.42 kg.
ISBN13
9783031388163

Considering Deweyan Cultural Naturalism as a Philosophy of Art(s) Education: Restoring Continuity (en Inglés)

Lauri Väkevä (Autor) · Springer · Tapa Dura

Considering Deweyan Cultural Naturalism as a Philosophy of Art(s) Education: Restoring Continuity (en Inglés) - Väkevä, Lauri

Libro Físico

$ 2,984.93

$ 5,427.14

Ahorras: $ 2,442.21

45% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Queda 1 unidad
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 15 de Julio y el Martes 23 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Considering Deweyan Cultural Naturalism as a Philosophy of Art(s) Education: Restoring Continuity (en Inglés)"

This book makes a case for cultural naturalism as a basis for a philosophy of art education. It argues for a holistic approach that avoids hard boundaries between artistic disciplines in the educational context, applying cultural naturalism to challenges that are topical for the whole art(s) education field, including challenges related to ecology, social justice, and technological transformation of culture. The book is written in the form of a conditional argument that considers the consequences of cultural naturalism for today's philosophical problem-solving in art(s) education. It contains a systematic and historical analysis of cultural naturalism that support the philosophical reflection of educators and other scholars operative in this field. The result is a late modern reading of Deweyan cultural naturalism that highlights the continuance of key philosophical ideas from the modern to present discourses. The key topics discussed are of particular interest to present-day art(s) educators: ecological sustainability, social justice, and technological transformation of culture. In addition, this book provides an example of pragmatist argumentation, suggesting an alternative to analytical and post-philosophical approaches.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes