¡PAPÁ TAMBIÉN LEE LIBROS HASTA 70% OFF + ENVÍO GRATIS!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada Cinema of Actuality: Japanese Avant-Garde Filmmaking in the Season of Image Politics (Asia-Pacific: Culture, Politics, and Society) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2013
Idioma
Inglés
N° páginas
280
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN
0822355043
ISBN13
9780822355045

Cinema of Actuality: Japanese Avant-Garde Filmmaking in the Season of Image Politics (Asia-Pacific: Culture, Politics, and Society) (en Inglés)

Yuriko Furuhata (Autor) · Duke University Press · Tapa Blanda

Cinema of Actuality: Japanese Avant-Garde Filmmaking in the Season of Image Politics (Asia-Pacific: Culture, Politics, and Society) (en Inglés) - Yuriko Furuhata

Libro Nuevo

$ 590.90

$ 1,181.80

Ahorras: $ 590.90

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 2 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 01 de Julio y el Martes 09 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Cinema of Actuality: Japanese Avant-Garde Filmmaking in the Season of Image Politics (Asia-Pacific: Culture, Politics, and Society) (en Inglés)"

During the 1960s and early 1970s, Japanese avant-garde filmmakers intensely explored the shifting role of the image in political activism and media events. Known as the "season of politics," the era was filled with widely covered dramatic events from hijackings and hostage crises to student protests. This season of politics was, Yuriko Furuhata argues, the season of image politics. Well-known directors, including Oshima Nagisa, Matsumoto Toshio, Wakamatsu Koji, and Adachi Masao, appropriated the sensationalized media coverage of current events, turning news stories into material for timely critique and intermedial experimentation. Cinema of Actuality analyzes Japanese avant-garde filmmakers' struggle to radicalize cinema in light of the intensifying politics of spectacle and a rapidly changing media environment, one that was increasingly dominated by television. Furuhata demonstrates how avant-garde filmmaking intersected with media history, and how sophisticated debates about film theory emerged out of dialogues with photography, television, and other visual arts.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes