¡MILES DE LIBROS CON DESCUENTOS, ENVÍO GRATIS Y MÁS!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada Christian Privilege in U. S. Education: Legacies and Current Issues (Studies in Curriculum Theory Series) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
162
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9781138649941
N° edición
1

Christian Privilege in U. S. Education: Legacies and Current Issues (Studies in Curriculum Theory Series) (en Inglés)

Kevin J. Burke Avner Segall (Autor) · Routledge · Tapa Dura

Christian Privilege in U. S. Education: Legacies and Current Issues (Studies in Curriculum Theory Series) (en Inglés) - Kevin J. Burke Avner Segall

Libro Físico

$ 2,787.76

$ 5,575.52

Ahorras: $ 2,787.76

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 10 de Julio y el Lunes 22 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Christian Privilege in U. S. Education: Legacies and Current Issues (Studies in Curriculum Theory Series) (en Inglés)"

Using critical curriculum theory as its lens, this book explores the relationship between religion-specifically, Christianity and the Judeo-Christian ethos underlying it-and secular public education in the United States. Despite various 20th-century court decisions separating religion and education, the authors challenge that religion is in fact absent from public education, suggesting instead that it is in fact very much embedded in current public educational practices and discourses and in a variety of assumptions and perspectives underlying understandings of teaching, learning, and teacher preparation. The book reframes the discussion about religion and schooling, arguing that it remains in the language and metaphors of education, in the practices and routines of schooling, in conceptions of the "'child" and the "teacher" (and what happens between them in the spaces we call "learning," the "classroom," and "curriculum") as well as in assumptions about the role of schools emanating from such conceptions and in the current movement toward accountability, standardization, and testing. Christian Privilege in U.S. Education examines not whether Christianity has a place in public education but, rather, the very ways in which it is pervasive in a legally secular system of education even when religion is not a topic taught in school.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes