¡PAPÁ TAMBIÉN LEE LIBROS HASTA 70% OFF + ENVÍO GRATIS!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada Caught by History: Holocaust Effects in Contemporary Art, Literature, and Theory (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
1997
Idioma
Inglés
N° páginas
233
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
23.7 x 16.1 x 2.0 cm
Peso
0.52 kg.
ISBN
0804729158
ISBN13
9780804729154
N° edición
1

Caught by History: Holocaust Effects in Contemporary Art, Literature, and Theory (en Inglés)

Ernst Van Alphen (Autor) · Stanford University Press · Tapa Dura

Caught by History: Holocaust Effects in Contemporary Art, Literature, and Theory (en Inglés) - Van Alphen, Ernst

Libro Nuevo

$ 1,946.42

$ 3,538.94

Ahorras: $ 1,592.52

45% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 74 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 01 de Julio y el Viernes 12 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Caught by History: Holocaust Effects in Contemporary Art, Literature, and Theory (en Inglés)"

In the face of strong moral and aesthetic pressure to deal with the Holocaust in strictly historical and documentary modes, this book discusses why and how reenactment of the Holocaust in art and imaginative literature can be successful in simultaneously presenting, analyzing, and working through this apocalyptic moment in human history. In pursuing his argument, the author explores such diverse materials and themes as: the testimonies of Holocaust survivors; the works of such artists and writers as Charlotte Salomon, Christian Boltanski, and Armando; and the question of what it means to live in a house built by a jew who was later transported to the death camps. He shows that reenactment, as an artistic project, also functions as a critical strategy, one that, unlike historical methods requiring a mediator, speaks directly to us and lures us into the Holocaust. We are then placed in the position of experiencing and being the subjects of that history. We are there, and history is present--but not quite. A confrontation with Nazism or with the Holocaust by means of a re-enactment takes place within the representational realm of art. Our access to this past is no longer mediated by the account of a witness, by a narrator, by the eye of a photographer. We do not respond to a re-presentation of the historical event, but to a presentation or performance of it, and our response is direct or firsthand in a different way. That different way of "keeping in touch" is the subject of inquiry that propels this study.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes