¡PAPÁ TAMBIÉN LEE LIBROS HASTA 70% OFF + ENVÍO GRATIS!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada Bridging Educational Leadership, Curriculum Theory and Didaktik: Non-affirmative Theory of Education (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
484
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
27.9 x 21.6 x 2.7 cm
Peso
1.40 kg.
ISBN13
9781013268397

Bridging Educational Leadership, Curriculum Theory and Didaktik: Non-affirmative Theory of Education (en Inglés)

Rose M. Ylimaki (Autor) · Michael Uljens (Autor) · Saint Philip Street Press · Tapa Dura

Bridging Educational Leadership, Curriculum Theory and Didaktik: Non-affirmative Theory of Education (en Inglés) - Michael Uljens ; Rose M Ylimaki

Libro Nuevo

$ 1,502.65

$ 2,732.08

Ahorras: $ 1,229.44

45% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 05 de Agosto y el Viernes 16 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Bridging Educational Leadership, Curriculum Theory and Didaktik: Non-affirmative Theory of Education (en Inglés)"

This volume argues for the need of a common ground that bridges leadership studies, curriculum theory, and Didaktik. It proposes a non-affirmative education theory and its core concepts along with discursive institutionalism as an analytical tool to bridge these fields. It concludes with implications of its coherent theoretical framing for future empirical research.Recent neoliberal policies and transnational governance practices point toward new tensions in nation state education. These challenges affect governance, leadership and curriculum, involving changes in aims and values that demand coherence. Yet, the traditionally disparate fields of educational leadership, curriculum theory and Didaktik have developed separately, both in terms of approaches to theory and theorizing in USA, Europe and Asia, and in the ways in which these theoretical traditions have informed empirical studies over time. An additional aspect is that modern education theory was developed in relation to nation state education, which, in the meantime, has become more complicated due to issues of 'globopolitanism'. This volume examines the current state of affairs and addresses the issues involved. In doing so, it opens up a space for a renewed and thoughtful dialogue to rethink and re-theorize these traditions with non-affirmative education theory moving beyond social reproduction and social transformation perspectives. This work was published by Saint Philip Street Press pursuant to a Creative Commons license permitting commercial use. All rights not granted by the work's license are retained by the author or authors.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes