Celebremos el mes del libro hasta 70% y envío gratis  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada Archetype, Culture, and the Individual in Education: The Three Pedagogical Narratives (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
202
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9781138389687
N° edición
1

Archetype, Culture, and the Individual in Education: The Three Pedagogical Narratives (en Inglés)

Clifford Mayes (Autor) · Routledge · Tapa Dura

Archetype, Culture, and the Individual in Education: The Three Pedagogical Narratives (en Inglés) - Clifford Mayes

Libro Nuevo

$ 1,778.09

$ 3,556.18

Ahorras: $ 1,778.09

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 10 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 30 de Mayo y el Viernes 14 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Archetype, Culture, and the Individual in Education: The Three Pedagogical Narratives (en Inglés)"

In Archetype, Culture, and the Individual in Education: The Three Pedagogical Narratives, Clifford Mayes presents a unique approach to understanding how Jungian principles can inform pedagogical theory and practice. In a time when what the educational historian Lawrence Cremin called the 'military-industrial-educational complex' and its standardized education are running roughshod over the psyche and spirit of students, Mayes deploys depth psychology, especially the work of Jung, to advance an archetypal approach to teaching and learning.Mayes demonstrates how catastrophic it is to students when the classroom is governed by forces that objectify the individual in a paralysing stranglehold. He argues that one's life-narrative is significantly impacted by one's narrative as a learner; thus, schooling that commodifies learning and turns the student into an object has neuroticizing effects that will spread throughout that student's entire life. In Part I, Mayes explores the interaction between archetypes and various types of time--ultimately focusing on the individual but always mediated by 'the cultural unconscious'. In Parts II and III, he brings together education with (post-)Jungian and (post-)Freudian psychology, examining transference/countertransference in the classroom; the Jungian idea of 'the shadow' applied to educational processes; Jung's unique vision of 'the symbol' and its importance for educational theory; and Jung's 'transcendent function' as a prime educational modality. Mayes concludes by looking to the future of archetypal pedagogy.This groundbreaking work in the emerging field of Jungian pedagogy is invaluable reading in Jungian Studies, depth psychological theory, educational theory, and for teachers and psychotherapists.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Respuesta:
Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
Respuesta:
El libro está escrito en Inglés.
Respuesta:
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes