Hot DAYS en Buscalibre hasta 70% dcto y envío gratis   Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada An Analysis of Jean Lave and Etienne Wenger'S Situated Learning: Legitimate Peripheral Participation (The Macat Library) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2018
Idioma
Inglés
N° páginas
96
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9781912128617
N° edición
1
Categorías

An Analysis of Jean Lave and Etienne Wenger'S Situated Learning: Legitimate Peripheral Participation (The Macat Library) (en Inglés)

Charmi Patel (Autor) · Macat Library · Tapa Blanda

An Analysis of Jean Lave and Etienne Wenger'S Situated Learning: Legitimate Peripheral Participation (The Macat Library) (en Inglés) - Charmi Patel

Libro Físico

$ 229.63

$ 459.26

Ahorras: $ 229.63

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 17 de Junio y el Jueves 27 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "An Analysis of Jean Lave and Etienne Wenger'S Situated Learning: Legitimate Peripheral Participation (The Macat Library) (en Inglés)"

Social anthropologist Jean Lave and computer scientist Etienne Wenger's seminal Situated Learning helped change the fields of cognitive science and pedagogy by approaching learning from a novel angle. Traditionally, theories of learning and education had focused on processes of cognition - the mental processes of knowledge formation that occur within an individual. Lave and Wenger chose to look at learning not as an individual process, but a social one. As so often with the creative thinking process, a small, simple shift in emphasis was all that was required to show things in an entirely different light. What Situated Learning illustrated - and emphasized - was that learning is dependent on its social situation. Even though the most effective way to learn is through interaction with experts and peers in a community organized around a common interest, the traditional cognitive learning model failed to account for the way in which learners interact with their 'community of practice.' The new hypothesis that Lave and Wenger developed was that learning can be seen as a continuously evolving set of relationships situated within a social context. This allowed Lave and Wenger to place discussions of apprenticeship and workplace learning on a new footing - and led in turn to the book's impressive impact in business and management scholarship.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes