Hot DAYS en Buscalibre hasta 70% dcto y envío gratis   Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada African Cinema: Manifesto and Practice for Cultural Decolonization: Volume 1: Colonial Antecedents, Constituents, Theory, and Articulations (Studies in the Cinema of the Black Diaspora) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Contribuciones de
Idioma
Inglés
N° páginas
638
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
22.9 x 15.2 x 3.3 cm
Peso
0.84 kg.
ISBN13
9780253066213

African Cinema: Manifesto and Practice for Cultural Decolonization: Volume 1: Colonial Antecedents, Constituents, Theory, and Articulations (Studies in the Cinema of the Black Diaspora) (en Inglés)

Michael T. Martin (Ilustrado por, Contribuciones de) · Gaston Jean-Marie Kaboré (Ilustrado por) · Indiana University Press · Tapa Blanda

African Cinema: Manifesto and Practice for Cultural Decolonization: Volume 1: Colonial Antecedents, Constituents, Theory, and Articulations (Studies in the Cinema of the Black Diaspora) (en Inglés) - Martin, Michael T. ; Kaboré, Gaston Jean-Marie ; Martin, Michael T.

Libro Nuevo

$ 786.25

$ 1,572.50

Ahorras: $ 786.25

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Queda 1 unidad
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 05 de Junio y el Jueves 13 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "African Cinema: Manifesto and Practice for Cultural Decolonization: Volume 1: Colonial Antecedents, Constituents, Theory, and Articulations (Studies in the Cinema of the Black Diaspora) (en Inglés)"

Challenging established views and assumptions about traditions and practices of filmmaking in the African diaspora, this three-volume set offers readers a researched critique on black film. Volume One of this landmark series on African cinema draws together foundational scholarship on its history and evolution. Beginning with the ideological project of colonial film to legitimize the economic exploitation and cultural hegemony of the African continent during imperial rule to its counter-historical formation and theorization. It comprises essays by film scholars and filmmakers alike, among them Roy Armes, Med Hondo, Fèrid Boughedir, Haile Gerima, Oliver Barlet, Teshome Gabriel, and David Murphy, including three distinct dossiers: a timeline of key dates in the history of African cinema; a comprehensive chronicle and account of the contributions by African women in cinema; and a homage and overview of Ousmane Sembène, the "Father" of African cinema.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes